vineri, 23 august 2013

Peisaje feerice, drumuri ce lasa de dorit (I) - Transbucegi

Romania este o tara bogata. Da, bogata! (si nu ma refer aici la economia nationala sau la salariile populatiei).
Bogata pentru ca natura a fost darnica : avem munti, rauri, lacuri, mare, delta - toate de o frumusete ce nu se poate exprima in cuvinte. Din pacate, accesul la acestea este uneori ingreunat, daca nu chiar imposibil din cauza drumurilor cu gropi, uneori impracticabile sau care pun in pericol integritatea masinii. 

In articolul curent voi vorbi despre Transbucegi, la care nu am apucat sa ajung inca. Totusi, in proiect, acesta promite multe. Voi cita din site-ul www.transbucegi.ro :

"Soseaua Transbucegi (Dj713), cunoscuta si sub numele de Drumul Babelor, este principalul drum de acces in Muntii Bucegi ajungand pana in apropierea faimoaselor obiective turistice: Babele si Sfinxul. Drumul are o lungime de 20 km, 17 din ei fiind asfaltati. Transbucegiul se desprinde din drumul judetean DN71, care face legatura intre Sinaia si Targoviste, cu putin inainte ca acesta sa ajunga la Cabana Cota 1000. Drumul trece pe langa Cabana Cuibul Dorului, urca Saua Dichiu unde in dreptul Cabanei Dichiu coteste brusc la dreapta si strabatate Platoul Bucegi pana in apropierea Cabanei Piatra Arsa. Cei 17 km asfaltati din Transbucegi duc drumul pana la o altitudine de 1925 m. Lucrarile de reabilitare ale Transbucegiului au inceput in anul 2010 si inca sunt in curs de executie. Drumul a fost asfaltat pana la intersectia cu drumul ce duce la Cabana Piatra Arsa, insa nu in toate zonele au fost montate rigolele, parapetii, semnele de circulatie si marcajele rutiere.Autoritatile promit inaugurarea drumului la finalul lunii august 2013. Dupa cum se observa si in poza de mai jos Transbucegiul este un drum destul de ingust cu multe locuri in care abia pot trece doua masini mai mari una pe langa alta. Asadar se recomanda parcurgerea lui cu viteza redusa si maxima atentie, evitand depasirile si mersul pe contrasens pentru a nu avea parte de incidente nedorite in loc de o excursie minunata in Bucegi. 


Soseaua Transbucegi (DJ713) inlesneste accesul in zona Platoului Bucegi fiind o alternativa la telecabina ce urca din Busteni pana la Cabana Babele. In mai putin de o ora se paoate ajunge din punctul unde au fost oprite lucrarile de asfaltare pana la Cabana Babele. De la Cabana Babele se pot parcurge numeroase si foarte frumoase trasee turistice de catre iubitorii muntelui. Cele mai cumoscute sunt : traseul spre Crucea de pe Caraiman (2 ore de la Cabana Babele), traseul spre Releul de pe Varful Costila (2,5 ore de la Cabana Babele) si traseul spre Cabana si Varful Omu (3 ore de la Cabana Babele). Tot de la Cabana Babele se poate cobora cu telecabina in zona Padina - Pestera  unde poate fi vizitata Manastirea Pestera din Pestera Ialomicioarei. In drum spre Transbucegi sau la intoarcere de pe Platoul Bucegilor recomandam, celor care nu au facut-o deja, vizitarea frumosului Castel Peles din Sinaia si a Manastirii Caraiman din Busteni.
Deoarece Platoul Masivului Bucegi este o valoroasa rezervatie naturala, cu specii rare de plante,  va rugam sa nu lasati urme la trecerea dumneavoastra prin aceste locuri minunate, pe care asfaltarea Drumului  Transbucegi ni le aduce mai aproape."


Astazi, urmarind stirile, am constatat faptul ca lucrarile nu vor fi finalizate la timp, insa drumul totusi va fi inaugurat (interesant, nu?) . Cum se poate inaugura ceva daca nu a fost finalizat? Care este scopul ?
Teoretic, drumul nu este deschis circulatiei, insa exista viteji care se avanta pe acesta. 
Citez adevarul.ro :  

"Din punctul de vedere al Poliţiei Rutiere, drumul nu este deschis circulaţiei şi nu există, nu este clasificat, atât timp cât este în şantier, iar lucrările nu au fost definitivate“, ne-a spus Ştefan Crivăţ, şeful Poliţiei Rutiere Prahova, venit la pre-recepţia de joi a drumului. Situaţia are şi o parte bună. Şoferii nu pot fi amendaţi atât timp cât drumul nu există oficial.

Data avansată pentru finalizarea lucrărilor, începute în urmă cu aproximativ trei ani, este 31 august. Şoseaua va da atunci o probă de foc, când la Crucea Caraiman este programată o manifestare dedicată Limbii române, dar şi pentru inaugurarea drumului, la care sunt aşteptaţi aproximativ 5.000 de participanţi. Majoritatea va urca spre Cruce pe Transbucegi.


Si in stirile urmarite de catre mine, am observat aceasta controversa: drumul practic NU exista, el este inaugurat, dar accesul va fi permis cu ocazia acestei manifestari. 
Totusi, lucrarile vor fi finalizate in aproximativ un an / un an si jumatate, respectiv asfaltarea drumului ramas, marcarea traseului si montarea rigolelor pe anumite portiuni.

Este interesant cum se inaugureaza ceva ce inca nu s-a finalizat si care nu exista practic (dupa afirmatiile oficialilor), cum se da in folosinta pentru evenimente importante, desi nu exista, si nu in ultimul rand, cum oamenii totusi au acces la acest drum si nu pot fi sanctionati, intrucat, ghiciti ce : NU EXISTA!

Oare cand se va finaliza cu adevarat lucrarea se va face o noua inaugurare? Se vor atribui alte merite? Pana atunci, nu imi ramane sa va urez decat : 


Drum bun! :) 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu